شرکت کاملیا نگین پارسه

تولید گل وگیاه و خدمات گیاهپزشکی

شرکت کاملیا نگین پارسه

تولید گل وگیاه و خدمات گیاهپزشکی

شرح فعالیت های کاملیا نگین پارسه



سلام به دوست داران طبیعت

 

مؤسسه کاملیا نگین پارسه با بیش از ۱۵ سال سابقه درامورکشاورزی٬ پرورش گل وگیاه زینتی و بنسای٬ کاشت چمن ٬طراحی فضای سبز٬آبنماو روف گاردن٬ احداث شبکه آبیاری اتوماتیک٬ تولید کمپوست٬تهیه کود سوپر میکرو المنت ٬خدمات گیاهپزشکی فعالیت می نماید.خواهشمندیم با درج نقطه نظرات و پیشنهادات خود ما را دراین راستا یاری فرمایید.

                                          با تشکر                                                                                                              


شرح عمده فعالیت های مؤسسه کاملیا نگین پارسه :


۱.پرورش انواع گل وگیاه :تولیدات شامل انواع گل های زینتی ٬گیاهان ودرختچه های بنسای و انواع کاکتوس می باشد که هم مناسب خانه ها وهم فضای سبز بیرون منازل است.


۲.طراحی و اجرای فضای سبز : اجرای فضای سبز فقط کاشتن گل ها وگیاهان نیست ٬در زمان طراحی واجرا باید به نکات مهمی از قبیل موقعیت جغرافیایی محل و شرایط اقلیمی ٬سازگاری گیاهان با محیط و محل کاشت نظیر نور ٬سرما ٬گرما ٬آب ٬نوع وجنس خاک ٬تقدم و تأخر کاشت گیاهان توجه داشت.


 ۳.آبیاری اتوماتیک تحت فشار(قطره ای-بارانی) :امروزه مصرف بهینه ی آب بسیار حائز اهمییت می باشد ودر امور کشاورزی مهمترین نقش را ایفا می کند.آبیاری تحت فشار علاوه بر صرفه جویی آب تا حدود۷۰٪ ٬برای رشد ونمو گیاه نیز بسیار مفیدتراز سایر روش های آبیاری است.


۴.تولید کمپوست :علم کشاورزی نیز مانند سایر علوم روزبه روز در حال تغییر و پیشرفت است.تقریبا در تمام کشور های پیشرفته برای تولید محصولات ارگانیک وگلخانه ای خود بجای خاک از کمپوست استفاده می کنند و به علت اینکه مخلوطی از چند گونه مواد گیاهی است دارای عناصر غنی تری نسبت به  سایر بستر های کشت می باشد.از جمله این مواد عبارتند از : چای – سبوس برنج – شلتوک – برگ انواع درختان – پیت – خاک ذغال وپرلیت .این مؤسسه حدود ۱۳ سال است که در زمینه ی تولید این نوع کمپوست  فعالیت می نماید . درذیل به برخی از مزایای کمپوست نسبت به سایر بسترها اشاره می شود :

§   زهکشی بسیار بالا (یعنی دریافت آب مورد نیاز و دفع آب اضافی )

§   نگهداشتن رطوبت بیشتر

§   اکسیژن رسانی بسیار بالا و نفوذ آن تا عمق حدود ۲ متر(در حالی که در خاک رسی مرطوب حدود ۳۰سانتی متر می باشد .)

§   عاری بودن از بذر علف های هرز

§   به علت دارا بودن مواد غذایی بالا رشد ریشه و هوایی گیاه بسیار بیشتر و بهتر می باشد.

§   پوشش محافظتی در زمستان و تابستان ( عملکرد معکوس نسبت به خاک ) 

ادامه مطلب ...

نگهداری از کاکتوس ها

روش نگهداری از کاکتوس هاوساکولنت ها(گیاهان گوشتی)

کاکتوس ها مانند سایرگیاهان به سه عامل آب،نور وغذا وابسته اند ولی این عوامل برای هرخانواده از گیاهان کمی متفاوت است وتغییرمی کند.کاکتوس هاوساکولنت ها به دلیل ژن قوی به ارث برده و بافت سلولی که توانایی ذخیره آب وغذا را دارد ازجمله گیاهان مقاوم محسوب می شوند به همین علت نگهداری از آنها آسان است ولی دلیل برعدم رسیدگی وتوجه نمی باشد.

اکثریت کاکتوس ها گل می دهند ولی انتظارما ازنحوه ی رشد،شکل ظاهری،زمان و مقدارگلدهی بستگی به رسیدگی وشرایطی که ما برای آنهافراهم می کنیم دارد.

 نکته:تمامی کاکتوس ها ساکولنت هستند ولی تمام ساکولنت ها کاکتوس نیستند.تفاوت قابل ذکر آنهااین است که ساکولنت ها کمی بیشتر ازکاکتوس ها نیاز به آبیاری دارندو اکثریت آنها برگ یا اندامی شبیه برگ دارنداما کاکتوس ها به ندرت برگ دارند.

?شرایط مهم نگهداری کاکتوس ها و ساکولنت ها عبارتند از:

1)   آب :هرزمان که خاک گلدان کاملا خشک شد به آن آب می دهیم.حد نرمال آبیاری در دمای حدود 25 درجه ونور غیرمستقیم هفته ای دوبار می باشد.

 

  مقدارو دفعات آبیاری بستگی به مقدارنور،دما،نوع خاک واندازه ی گلدان دارد.

 

نکته:اگر مقدارودفعات آبیاری زیاد باشد کاکتوس ها از قسمت تحتانی گیاه شروع به له شدگی می کنندو اگر خیلی کم باشد بافت سطحی گیاه چروک می شود.

2)  نور :تمامی گیاهان نورگرا هستندوتا زمانی که نور مورد نیاز خود رانداشته باشند فتوسنتز خوبی ندارند درنتیجه غذا ساخته نمی شود.کاکتوس ها نیز برای ساخت غذا ،رشد سالم وگلدهی به نور نیاز دارند.نور مناسب باعث زیباتر شدن فرم گیاه وخارها وگلدهی آنها می شود.

 

نکته:اگر گلدانهااز یک سمت نوردریافت می کنند هرچند روز گلدان را بچرخانید تاشکل ظاهری گیاه زیبابماند.

 

   

3)  غذا :کاکتوس وساکولنت ها هم مانند تمامی گیاهان به غذااحتیاج دارند،این غذا شامل 16 عنصراصلی و مواد معدنی می باشد که از این عناصراکسیژن،هیدروژن ودی اکسیدکربن را ازهوا دریافت می کنند وسایرعناصریعنی نیتروژن، فسفر، پتاسیم، کلسیم، روی، منیزیم، آهن، منگنز، مس، بر،مولیبدن، کلر،گوگرد را از طریق کودهای میکروالمنت دریافت می کنند.

زمان کوددهی برای همه گیاهان هر15روز یک بار و مقدارآن یک گرم(یک قاشق چایخوری)در یک لیتر آب می باشد.

4)  خاک :درحال حاضردرکشورهای پیشرفته وروبه رشد موادکمپوستی وارگانیک جایگزین خاک شده است که برای رشد وتغذیه گیاه بسیارمناسب است ولی به هیچ وجه استفاده کردن ازشن وماسه به تنهایی مناسب نیست.

 

بسترمناسب کاکتوس هانیز بسیارمهم است وباید ترکیبی ازموادارگانیک و آلی باشدکه شامل:کمپوست+شن یا ماسه شکری+خاک زغال+پرلیت می باشد.

 

دراین قسمت نیزدونمونه ازرایج ترین ومهم ترین آفات کاکتوس ها وساکولنت ها را نام می بریم:

·    قارچ :نوعی قارچ که باعث پوسیدگی وله شدن گیاه می شود قارچ بوتریتیس نام دارد که می توان با استفاده ازقارچ کش هایی نظیر بنومیل،فلنت،مانکوزب و...از بروزآن جلوگیری نمود.

·    کنه :یکی دیگراز آفات مهم محسوب می شود مانند کنه تارتن(کنه مومی) که تقریبا به رنگ سفید و چسبناک می باشد،برای از بین بردن کنه ها نیز باید حتما ازکنه کش هایی نظیرآبامکتین،تترادیفون و...استفاده کرد.

 

 

مؤسسه کاملیا نگین پارسه امیدوار است با این چندسطرمختصربرای بهتر ماندن این گیاهان زیبا و دوست داشتنی کمکی کرده باشد،همچنین این مؤسسه سالها در زمینه کلیه ی خدمات کشاورزی،تولید وفروش انواع گل وگیاه بیرونی،آپارتمانی و بن سای، تولید کمپوست،تهیه توزیع کود سوپرمیکروالمنت فعالیت می نماید و آماده ارایه خدمات ومشاوره به شما عزیزان می باشد.

 

 

گل ها امضای خداوند روی زمین هستند.

کلاس های آموزشی

کلاس های آموزشی پرورش گل و گیاه در کانون فرهنگی مفتح برگزار می شود.

     



آدرس ما :تهران-خیابان شریعتی-پایین تر از حسینیه ارشاد-نبش خیابان کوشا-کانون فرهنگی شهید مفتح


تلفن :          ۲۲۹۰۳۵۸۰


همراه:    ۰۹۱۲۳۵۷۶۵۴۴